Polymatheia

Réthy Endréné: A gyógypedagógus-képzés fejlődéstörténetének útja 1900-1945

Neveléstörténet

DOI 10.51455/Polymatheia.2020.1-2.07

Összefoglaló:
Tanulmányunk célja a gyógypedagógus- képzés történeti előzményeinek, kialakulási feltételeinek, illetve fejlődésének felvázolása, néhány szempont felvetésével a gyógypedagógus-képzés történetének gazdagítása. Különösen fókuszálva azokra az általános pedagógiai kérdésekre, mint előzményekre, melyek történetileg iniciálták, megalapozták a gyógypedagógia tudományát és gyakorlatát, így a gyógypedagógus-képzés fejlődését is.

Kulcsszavak: speciális képzési tréning, előtörténet, körülmények, speciális képzési szakma


Abstract:
The aim of our study is to enrich the history of special education training with some pedagogy aspects. Our wish is to provide insight into the prehistory and formation conditions of special education training as well as its long developmental process from training courses, through primary school teacher education, until the foundation of Gyógypedagógiai Tanárképző (1922) and Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola (1928).

Keywords: special education training, prehistory, conditions, special education profession.

Teljes cikk letöltése