Könyvismertetések
DOI 10.51455/Polymatheia.2020.1-2.14
Donáth Péter legújabb monográfiája a szerző eddig megjelent műveinek méltó folytatása, sőt nemcsak folytatása, hanem azok kiegészítése is, az ott már korábban megjelent, korszakra vonatkozó ismeretek mélyebb megértését teszi lehetővé. A téma iránt érdeklődők és kutatók számára nem kell bemutatnunk a szerző több évtizedes munkásságát, mellyel a magyar tanítóképzés fejlődéstörténete mellett a képzőintézeti tanárok és diákok társadalmi rétegződésének szisztematikus feltárására vállalkozott.
Jelen munkája korábbi kutatásaihoz hasonlóan az általános, korszakra vonatkozó ismeretek mellett az egyes intézményeken, tanáraikon, valamint a diákok sorsán keresztül mutatja be a magyar történelemnek egy kevésbé feltárt időszakát, mely az 1918-as eseményekkel vette kezdetét és a trianoni békeszerződéssel zárult.
> Teljes cikk letöltése